Az UTR óvodai programját Budapest 2. kerületében, három helyszínen működteti, ahol 3–7 éves gyermekeket fogadunk:

  • Adyliget: Feketerigó utca 20., 1029
  • Pasarét: Torockó utca 6/b, 1026
  • Rózsadomb: Levél utca 6., 1023

Minden óvodai csoportunk egy angol nyelvű, a Projektalapú Tanulásra (PBL) épülő tantervet követ. Meggyőződésünk, hogy a PBL a legjobb módszer az óvodai oktatásban, mivel tökéletesen illeszkedik a kisgyermekek természetes tanulási folyamataihoz, ahogyan felfedezik és értelmezik a körülöttük lévő világot.

A projektalapú tanulás során a gyermekek kézzelfogható tapasztalatok, felfedezés és problémamegoldás révén tanulnak, ami rendkívül izgalmassá és érdekessé teszi számukra az oktatást. Ahelyett, hogy passzívan fogadnák az információkat, aktív résztvevőivé válnak saját tanulási folyamatuknak, ezáltal jobban megértik és hosszabb távon megőrzik az új ismereteket.

Az óvodáskorú gyermekek alapvetően kíváncsiak, és leginkább játék, felfedezés és érzékszervi tapasztalatok révén tanulnak. A PBL kiválóan alkalmas arra, hogy ezt a természetes kíváncsiságot kihasználja, hiszen valós életből vett problémákkal és projektekkel dolgozik, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a gyermekek mindennapi életéhez. A módszer elősegíti az együttműködésen alapuló, interdiszciplináris tanulást, amely hozzájárul a kíváncsiság, kreativitás, kritikus gondolkodás és szociális-érzelmi készségek fejlődéséhez. Az óvodapedagógusok így egy izgalmas, dinamikus és támogató tanulási környezetet hoznak létre, amely arra ösztönzi a gyermekeket, hogy önállóan fedezzék fel a világot, és kialakítsák a későbbi tanuláshoz szükséges alapkészségeiket.

A PBL módszer kiegészítéseként az óvodai tantervünkbe beépítettük a Forest School (erdei iskola) és az Állatasszisztált Pedagógia elemeit is, amelyek rendszeresen megjelennek a gyermekek életében. Mindkét megközelítés gazdag és dinamikus tapasztalatokat nyújt, amelyek összhangban állnak a PBL alapelveivel. Ezek az oktatási formák erősítik a gyermekek kíváncsiságát, felelősségtudatát és érzelmi fejlődését, miközben a tanulást valós élethelyzetekhez kapcsolják. A PBL keretrendszerébe illesztve az autentikus tanulási élmények széles skáláját kínálják, támogatva a gyermekek személyes és kognitív fejlődését.

  Napi Rutinunk
   
  Az UTR-ben minden napot gondosan megtervezünk, hogy egyensúlyt teremtsünk a tanulás, a felfedezés és a játék között, így biztosítva egy támogató környezetet, ahol a gyermekek igazán kibontakozhatnak. Íme, hogyan telik egy tipikus nap nálunk:
   
1 Reggel: Energia és Felfedezés
1.1 Érkezés és Reggeli Köszöntés
  A gyermekeket szeretetteljes, nyugodt és hívogató környezet fogadja, amely megalapozza a nap pozitív hangulatát.
1.2 Egészséges Reggeli
  Tápláló étkezés, amely energiát ad a testnek és az elmének.
1.3 Tematikus Tevékenységek és Tanulás
  Interaktív foglalkozások kézműves projektekkel, természetközeli felfedezésekkel és kreatív játékkal.
1.4 Gyümölcsös Tízórai
1.5 Szabadtéri Játék
  Idő a szabad mozgásra, felfedezésre és aktív részvételre gyönyörű udvarunkban.
2 Déli Időszak: Feltöltődés és Pihenés
2.1 Ebéd
  Frissen készített, kiegyensúlyozott és tápláló ételek.
2.2 Pihenő/Alvásidő
  Ebben az időszakban arra összpontosítunk, hogy a gyermekek megkapják a szükséges pihenést. A kisebbek csendes, nyugodt alvásban részesülnek, míg az idősebbek relaxáló, csendes tevékenységeket végezhetnek, ha nem alszanak el.
3 Délután: Kreativitás és Kapcsolódás
3.1 Uzsonna
  Egészséges harapnivalók, hogy a gyerekek energiaszintje megfelelő maradjon.
3.2 Szabadtéri Játék/Szabad Játék
  Lehetőség a mozgásra, felfedezésre és aktív kikapcsolódásra.
3.3 Szakköri Tevékenységek
  A sporttól a művészetekig a gyermekek kedvük szerint választhatnak foglalkozásokat.
4 A Nap Lezárása
4.1 Hazamenetel és Visszatekintés
  A nap végén a pedagógusok röviden megosztják a szülőkkel a gyermek napjának fontos pillanatait és fejlődési eredményeit, hogy folyamatos kapcsolatban maradhassanak gyermekük fejlődésével.

 

jelentkezés   látogatás