Bölcsőde
Under the Rainbow Bölcsődei Program
Az Under the Rainbow bölcsődében a szilárd elméleti alapokat egy örömteli, gyakorlati megközelítéssel ötvözzük a kisgyermekkori nevelésben. Napjainkat zene, kézműves foglalkozások, mozgás, ukulele és bábozás színesíti, egy élénk és inspiráló környezetet teremtve, ahol minden gyermek kibontakozhat.
Biztonságos, támogató és inspiráló környezetet biztosítunk a 14 hónapos – 3 éves kisgyermekek számára.
- Adyliget: Feketerigó utca 20. (1029)
- Pasarét: Torockó utca 6/b (1026)
- Rózsadomb: Levél utca 6. (1023)
A Pikler-módszer: Bizalom és Önállóság Építése
Bölcsődei programunk Emmi Pikler, a világszerte elismert magyar gyermekorvos és pedagógus módszereire épül. Úttörő szemlélete a következő alapelvekre épül:
- Autonómia tisztelete: A gyermek saját tempójában fedezheti fel a környezetét, növelve önbizalmát és önállóságát.
- Szabad mozgás : A gyermekek természetes módon, külső beavatkozás nélkül fejleszthetik mozgáskoordinációjukat és fizikai erejüket.
- Bizalmon alapuló kapcsolatok: A gondozók érzelmi biztonságot nyújtanak, segítve a gyermekek jóllétét.
- Egyéni figyelem: A gondozók minden gyermek egyedi igényeire és fejlődési szintjére odafigyelnek.
- Önindította játék: A szabad, strukturálatlan játék elősegíti a kreativitást, problémamegoldó készséget és önállóságot.
A Gondozás, mint Kapcsolódás és Tanulás
A napi gondozási rutinok (pl. etetés, pelenkázás, öltöztetés) nem csupán szükséges feladatok, hanem lehetőséget biztosítanak a kapcsolódásra és tanulásra. Gondozóink:
- Nyugodtan, türelemmel és tisztelettel végzik a napi teendőket, biztonságos és megnyugtató légkört teremtve.
- Egyéni figyelmet biztosítanak, hogy minden gyermek értékesnek és meghallgatottnak érezze magát.
- Gondosan kialakított környezetben dolgoznak, amely támogatja a gyermekek kíváncsiságát és önállóságát.
1:4 pedagógus-gyermek arányt tartanak fenn, így minden gyermek a számára szükséges figyelemben és gondoskodásban részesül.
Miért válaszd az Under the Rainbow Bölcsődét?
- Elmélet és szórakozás ötvözése: Erős pedagógiai alapokkal rendelkező programunkat zenei, mozgásos, ukulelés és bábos foglalkozásokkal egészítjük ki.
- Nemzetközileg elismert módszertan: A Pikler-módszert világszerte a kisgyermekkori fejlődés egyik leghatékonyabb megközelítéseként tartják számon.
- Magasan képzett gondozók: Szakembereink folyamatos képzéseken vesznek részt a magas színvonalú ellátás biztosítása érdekében.
- Teljes körű fejlődés támogatása: Programunk az érzelmi, fizikai és szociális fejlődés minden aspektusát segíti.
- Elsőrangú helyszínek: Biztonságos és szép környezet Budapest legkívánatosabb kerületeiben.
- Személyre szabott figyelem: A 1:4 pedagógus-gyermek arány garantálja, hogy minden gyermek a saját tempójában fejlődhessen.
- Szülői bevonás: Workshopok és segédanyagok állnak rendelkezésre, hogy a Pikler-elvet az otthoni nevelésben is alkalmazhassák a szülők.
Az UTR Bölcsődében minden nap gondosan megtervezett egyensúlyt teremt a tanulás, felfedezés és játék között, hogy a gyermekek boldogan és harmonikusan fejlődhessenek. Íme, hogyan telik egy átlagos nap nálunk:
1.1 |
Megérkezés és reggeli üdvözlés |
A gyermekeket szeretetteljes, nyugodt környezet fogadja, amely pozitív hangulatot teremt a nap kezdetén. |
|
1.2 |
Egészséges reggeli |
Tápláló ételekkel indítjuk a napot, hogy energiával töltsük fel a gyermekeket. |
|
1.3 |
Tematikus foglalkozások és játékos tanulás |
Kézműves foglalkozások, természetközeli tevékenységek és kreatív játékok. |
|
1.4 |
Gyümölcsös uzsonna |
1.5 |
Szabadtéri játék |
Lehetőség a mozgásra, felfedezésre és a szabadban való kapcsolódásra. |
|
2 |
Délben: Feltöltődés és Pihenés |
2.1 |
Ebéd |
Frissen készült, kiegyensúlyozott ételek minden nap. |
|
2.2 |
Délutáni pihenő |
Nyugodt légkört biztosítunk a gyermekek számára, hogy feltöltődhessenek a nap hátralévő részére. |
|
3 |
Délután: Kreativitás és Kapcsolódás |
3.1 |
Uzsonna |
Egészséges falatok az energiaszint fenntartásához. |
|
3.2 |
Szabad játék/szabadtéri tevékenységek |
A gyermekek újra felfedezhetik a természetet és szabadon játszhatnak. |
|
4 |
Nap Vége: Lezárás és Kapcsolódás a Szülőkkel |
4.1 |
Hazamenetel és visszajelzés |
A pedagógusok rövid összegzést adnak a gyermek napjáról, kiemelve a fontos pillanatokat és fejlődést. |